Добавиха два елемента към Менделеевата таблица

Международният съюз за теоретична и приложна химия потвърди откритието на два нови елемента и добавянето им към периодичната таблица, съобщи „Индипендънт“. Те са включени под номер 114 и 116. Засега елементите с номера 113 и 115 не са потвърдени поради липса на доказателства, които да отговарят на критериите на съюза. Двата нови елемента бяха открити от учени от Обединения институт за ядрени изследвания в Дубна, Русия, и от Националната лаборатория „Лорънс ливърмор“ в Калифорния при серия от експерименти през 2004 и 2006 г. Въпреки че двата елемента са много нестабилни и учените са успели да ги задържат за по-малко от секунда, преди те да се разпаднат, те бяха официално добавени към Менделеевата таблица. Екипите, направили откритията, предстои да предложат имена за новите елементи, и ако те не са особено необикновени, най-вероятно ще бъдат приети. За момента Международният съюз за теоретична и приложна химия е решил елементите да бъдат наречени унунквадий и унунхексий – производни от техните атомни номера. Те са най-тежките елементи в таблицата до момента.
Плутоният, с атомен номер 94, е най-тежкият елемент, който се получава по естествен път. Всички по-тежки елементи, включително айнщайний, ръдърфорий и калифорний, са синтетично създадени и се разпадат много бързо.