120 канадски учени поискаха да се спре извличането на шистов газ

120 учени и професори от университетите в Квебек се обединиха срещу експлоатацията на шистов газ в канадската провинция, предаде Маxisciences. Те настояват властите да въведат спешно мораторим върху добива на този вид гориво.
Преди 3 години бяха открити големи находища на шистов газ в долината на Сен Лоран. Много фирми се сдобиха с разрешително за извличането му. След като еколозите възразиха, че това е опасно, Министерството на околната среда в провинцията поръча оценка на специалисти геолози. Междувременно учените поискаха мораториум, докато изследванията покажат опасностите, които крие извличането на шистов газ от скалите. Използваната техника чрез хидравлични удари уврежда качеството на водата и въздуха и води до рискове за здравето и сигурността на населението и на екосистемите, казват експерти. Тя ще струва скъпо на нашето общество, алармират учените.
Този метод се прилага в САЩ. Във Франция той бе разрешен преди година, но срещна много протести на еколози и граждански организации. Френското министерство на околната среда е на път да спре експлоатацията в очакване да излязат резултатите от изследване за последиците от извличането на шистов газ по този метод, преди да бъде открит друг „ по-чист“.