Астронавтите от "Дискавъри" работиха 7 часа в открития Космос

Астронавтите от совалката „Дискавъри“ завършиха успешно първото от двете запланувани излизания в открития Космос от Международната космическа станция, съобщи „Гласът на Америка“.
Стив Боуен и Алвин Дрю завършиха първата си космическа разхода за по-малко от 7 часа. Те извършиха дейности по поддръжката – включително удължаване на захранващ кабел, и подготвиха космическата станция и за инсталиране на нов модул, който ще служи за хранилище. Двамата астронавти взеха проба за експеримента на Японската космическа агенция - „Писмо в бутилка“. След като бъде донесена на Земята, пробата ще бъде публично изложена.
Космическата разходка в понеделник бе първата за Дрю и шестата за Боуен, който е първият астронавт, участвал в две мисии със совалка. Той летя с „Атлантис“ миналия май. Боуен стана член на „Дискавъри“ през януари, за да замени Тим Копра, който пострада при инцидент с велосипед. Предвижда се утре Боуен и Дрю да направят втора космическа разходка. 11-дневната мисия е последна за совалката „Дискавъри“.