Публикуваха най-точната карта на Марс

Американски учени от университета в Аризона и екип от НАСА публикуваха в интернет най-точната карта на повърхността на Марс, правена досега, съобщи ИТАР-ТАСС. Картата е създадена на базата на 21 000 снимки, изпратени от работещата в инфрачервен диапазон камера на междупланетната станция „Марс-Одисей“, която от осем години е в околомарсовата орбита.
Благодарение на виртуалната карта могат да се наблюдават обекти в диаметър над 100 метра на повърхността на планетата.
За разработката е използван материал от Геологическата служба на САЩ, която е конструирала оптиката на инфрачервената камера, направила снимките. Поради тази причина учените са единодушни, че картата отговаря на реалността и е най-подробният документ за повърхността на Червената планета.
В момента около Марс обикалят три космически апарата: „Марс Одисей“, „Марс експрес“ и „Марс Риконисънс Орбитър“. Това е повече от направеното за всяка друга планета в Слънчевата система, с изключение на Земята. Повърхността на планетата приютява и два марсохода от програмата „Марс експлорейшън ровър“ - Спирит и Опъртюнити.