Откриха водороден пероксид в Космоса

Международен екип от астрономи за първи път забеляза в междупланетното пространство молекули на водороден пероксид (известен като перхидрол), което може да им помогне да разберат как са се образували водните молекули в Космоса, съобщи сайтът на Европейската южна обсерватория в Чили.
Астрономите направили откритието с помощта на телескопа Atacama Pathfinder Experiment (APEX), разположен на 5000 метра надморска височина в пустинята Атакама в Чили. Те наблюдавали регион в нашата галактика в съзвездието Змиеносец на около 400 светлинни години от нас. Този регион съдържа много студени плътни облаци от космически газ и прах, в които се раждат нови звезди. Облаците са съставени предимно от водород, но съдържат и следи от други вещества и са основната цел на астрономите, които търсят подобни молекули в Космоса. С помощта на APEX астрономите са открили характерната светлина, излъчвана от водородния пероксид, идваща от тези облаци.
Водородният пероксид (H202) е изключително активно съединение, което играе важна роля в биологичните и химичните процеси на Земята и до този момент не е било срещано в Космоса. Неговото образуване е свързано с други две познати молекули – кислород и вода, които са решаващи за наличието на живот. Тъй като се смята, че по-голямата част от водата на нашата планета се е формирала в Космоса, учените искат да разберат как точно е станало това.