Откриха минерал, по-стар от Земята

Американски геолози откриха един от най-старите минерали, съобщи Лента.ру. Химически анализ показа, че минералът, който бе наречен кротит, е късче от намерен през 1934 г. в Северозападна Африка метеорит. Неговата химическа формула е CaAl2O4. Кротитът се е образувал в резултат на много високи температури. Минералите се образуват при кристализация на магмата (под земната повърхност) или на лавата (над земната повърхност), при седиментация (утаечни процеси във водните басейни) и при прекристализация (метаморфизъм) на вече образуваните магмени и седиментни скали.
Възрастта на метеорита е 4,5 млрд. години и предшества образуването на Земята. Поради тази причина кротитът е смятан за един от най-старите минерали в Слънчевата система.
Познатите досега минерали, които имат аналогична структура с кротита, се използват при производството на различни видове бетон.
Учените са обнадеждени, че изучавайки този минерал, могат да си обяснят процесите в протопланетния диск (планетите се образуват в обръч от газ и прах, който обгръща новообразуваща се звезда) в зората на Слънчевата система.